Some Examples of NYTs Faux Pas’

DAILY CALLER zeroes in on the first claim:

The New York Times has issued an absurdly written correction to a story about President Trump and Russian meddling.

White House reporter Maggie Haberman falsely claimed in her report that 17 intelligence agencies all agreed Russia tried to interfere in the presidential election, reiterating a thoroughly debunked liberal talking point.

[….]

Haberman’s story repeated a claim liberals began circulating following a declassified report from the Director of National Intelligence in October on the Russian influence campaign. Since the DNI heads up 17 agencies, it was easy to frame the declassified report as a consensus built on 17 separate assessments. In fact only the three agencies who reviewed the matter signed off on that consensus.

The former director of national intelligence, James Clapper, said as much in a May Senate hearing. The assessment was a “coordinated” product from the FBI, the NSA and the CIA, he said, working under the “aegis” of the DNI. It was not signed off on by 17 agencies. That makes sense, as some of the agencies — Coast Guard intel perhaps most obviously — would have little to do with election hacking.

The Daily Caller News Foundation also addressed the claim in a fact check of a Hillary Clinton interview in May where she again repeated the phrase. Certainly, none of the other agencies disagreed on the record, but that’s to be expected if they didn’t conduct a separate analysis…..

(See also THE WASHINGTON EXAMINER)

MY PAST POSTS ON THE MATTER:

More on the second claim regarding the Steele Dossier being Russian propaganda — even though it was touted for over 2-years in the pages of the NYT:

Who knew? …On Saturday, the New York Times published a story about how the “Mueller Report [was] likely to renew scrutiny of the Steele Dossier.” The Times reports that the dossier’s contents could even have been a Russian disinformation operation aimed at then-candidate Trump. Which comes as no surprise to conservatives who have been following the story.

Remember, the Steele dossier came about because the Hillary Clinton campaign and the DNC paid a law firm, which then hired Fusion GPS to dig up dirt on Trump. Fusion GPS then paid a former British intelligence officer, Christopher Steele, who leaned on contacts close to the Kremlin to get information that was used in the preparation of the dossier.

Is it any wonder that those Russians, who wanted to sow discord in the United States, would jump at the opportunity to provide misinformation, knowing that the media would eat it up?

(THE BLAZE)

ALSO (hat-tip RED STATE):

As it turns out, back in January 2018, New York Times reporter Scott Shane, the lead reporter on this story, was a member of a panel that somewhat resembled the Star Wars cantina scene at the International Spy Museum titled “Unpacking the Russia Story with the Experts Who Have Covered It.” The video is cued up to the appropriate cut for your convenience:

And regarding the New York Times correction to a story about Trump’s tax plan:

The New York Times issued an embarrassing correction after a report that attacked President Donald Trump’s recently passed tax plan got the numbers about as wrong as could be.

The lengthy Feb. 23 feature, headlined, “Get to Know the New Tax Code While Filling Out This Year’s 1040,” sought to detail how Trump’s tax plan would hurt middle-class families. A hypothetical couple — christened Sam and Felicity Taxpayer — would see their tax bill rise by nearly $4,000, according to the story.

Then came the correction saying the family would actually see taxes go down.

The Wall Street Journal’s James Freeman mocked the Times piece before the Old Gray Lady issued the correction.

“Even perennial tax-increase advocate Warren Buffett is now acknowledging the economic benefit of the Trump tax cuts, but The New York Times newsroom still won’t concede the point,” Freeman wrote on Feb. 27. “Will criticism from a liberal law professor persuade The Times to reconsider?”

Well, The Times did reconsider — but it may still not be 100 percent accurate…..

(FOX NEWS)


A FEW MORE


The New York Times had to issue an embarrassing correction to its story about another decades-old accusation of sexual misconduct against US Supreme Court Justice Brett Kavanaugh — because it failed to tell readers that the alleged victim doesn’t even remember the incident.

As The Post reported in its front-page story Monday, the Times piece omitted that crucial fact.

The Times article had been adapted from a book on Kavanaugh by two of its reporters, Robin Pogrebin and Kate Kelly. The newspaper claimed that Max Stier, a former classmate of the justice years ago at Yale University, had allegedly seen Kavanaugh pull his pants down at a party, and his friends then pushed his penis into the hands of a female student….

(NY POST | See also the NEW YORK INTELLIGENCER)

5 Biggest Screw-Ups by The New York Times So Far This Year

  1. Corrects Claim That 17 Intel Agencies ‘Agree’ on Russia
  2. Mistakes Parody Twitter Account for North Korea’s Official One
  3. Flubs Story on Food Stamps and Soda—Twice
  4. Editor Forced to Correct Statement on Attorney General
  5. Corrects Editorial Attacking Sarah Palin With Debunked Conspiracy Theory 

(DAILY SIGNAL)

The New York Times was forced to issue four corrections to a failed hit piece against Foundation for Defense of Democracies founder Mark Dubowitz.

Last week, the Times published a piece aimed at portraying Dubowitz as corrupt, unethical, and incompetent because he opposed former President Barack Obama’s nuclear deal with Iran and applauded President Donald Trump for withdrawing the U.S. from the horrendous pact.

The embarrassing article falsely claimed that a GOP donor with financial ties to the United Arab Emirates gave FDD $2.7 million to fund an anti-Qatar conference; that Dubowitz “paid himself” twice as much as others who head think tanks; that Dubowitz created his own salary to far exceed his peers in the industry; and that the FDD is connected to Israel’s Likud Party.

Every single one of those claims is completely false, and the Times was forced to issue a lengthy correction admitting that its error-ridden piece had to be updated.

As noted by the correction, here’s the truth: Dubowitz’s compensation is determined by a board of directors, meaning he doesn’t arbitrarily create his own salary; his annual salary is almost identical with other think tank leaders; the FDD is not directly tied to the Likud Party in any way; and GOP donor Elliott Broidy gave $360,000 for the  FDD conference, not $2.7 million….

These weren’t minor errors where someone’s name was misspelled or the date of an event was wrong. This was intended to be a disgusting, salacious, hit piece against Dubowitz because he gave credit to Trump for pulling out of the Iran deal.

The piece is uniquely embarrassing because of the volume of the embarrassing errors and how easy it should have been for editors to catch the erroneous claims.

In fact, the errors are so egregious it appears like the Times deliberately inflated figures and peddled falsehoods to ramp up the heat on Debowitz….

(I LOVE MY FREEDOM)

ETC., ETC., ETC….

Facebook Comments